top of page

עיצוב חדר העבודה הביתי - ראיון עם הילה קאופמן- אומנות השינוי

את הילה קאופמן פגשתי פעם אחת, לפני קרוב לשנה, במפגש של נשים בעלות עסק עצמאי. איכשהו הבחורה, שנראית במבט ראשון עדינה, קטנה ושברירית, התגלתה לי לאחר שהציגה את עצמה, כאישה עוצמתית בצורה בלתי רגילה. מתוך קושי בלתי נתפש הרימה את עצמה בעוצמה שמעוררת השראה, וכיום מלמדת אחרים כיצד לנהל שינוי בחיים - שינוי שלא ביקשנו לנו ולא תכננו אותו מראש.

הילה קאופמן - אומנות השינוי
הילה קאופמן - אומנות השינוי

לא דיברנו יותר מידי באותו מפגש לפני כשנה, אבל, לפני מספר שבועות, הילה פנתה אלי בפייסבוק עם הצעה להתראיין בפודקאסט שלה וקבענו לשוחח טלפונית. בתחילת השיחה, היא נשמעה מאוד מופתעת שזכרתי אותה בכלל - ואני אמרתי: "איך אפשר לשכוח אותך?"


אז קבענו את הריאיון כשבועיים קדימה. ראיון בנושא עיצוב חדר העבודה הביתי, נושא מאוד חם בימים אלו של קורונה, שבהם רובנו עובדים מהבית וגם נעזרים בזום. וכן, קצת גלשנו לטיפים כללים שניתן ליישם בכלל בבית. אז, בקישור המצורף תוכלו להיכנס ולהקשיב לפודקאסט באתר של הילה.

הראיון לשמיעה

חוץ מהטיפים תוכלו לשמוע קצת עלי וכיצד הגעתי לעולם התכנון ועיצוב ואיך כל זה קשור ללגו.

זה הלגו שלי מאז שהייתי ילדה קטנה
זה הלגו שלי מאז שהייתי ילדה קטנה

ופה בפוסט מוזמנים גם לקרא את עיקרי הריאיון וליהנות מתמונות וקישורים. בתקופת הקורונה רבים מאתנו עברו לעבודה בבית, ושיחות הווידאו בזום הפכו לחלק משגרת יומנו. אז איך נהפוך את עמדת העבודה בבית לנעימה ונוחה ומותאמת למצב החדש? ומה חשוב לקחת בחשבון?

  • מקמו את המחשב והמצלמה, כך שמה שמופיע מאחוריכם ברקע, ייצג את מה שאתם רוצים ומה שמשקף אתכם. למשל: ספריה נעימה ולא עמוסה מידי, טפט בשילוב מדפים, עציצים, ציורים וכדומה או לחילופין וילון נעים.

  • דאגו לתאורה טבעית ותאורה מלאכותית של אור לבן חם, שתחמיא לכם ושתאיר גם את הפנים שלכם.

  • תיצרו אזור, או מקום בחדר שבו תוכלו לתלות ולכתוב דברים, כגון קיר צבוע לוח גיר או מצופה בלוח שעם. שם תוכלו לשים תזכורות, לוח חזון, או כל דבר שמעודד ומשמח אתכם. מזמינה אתכם להיכנס לפינטרסט שלי ל"משרדים מעוצבים" לקבלת השראה.

  • אם ניתן ליצור אזור עבודה סטרילי שלכם, מה טוב. מאוד קשה לעבוד בשניים מבחינה אקוסטית. לכן הייתי מציעה למצוא פתרון נפרד במקרה כזה. ואם לא ניתן, תתאמו בינכם זמנים לשיחות הזום (כך אצלי ואצל בן זוגי זה עובד).

איכשהו נראה שמעבר לתקופת הקורונה, משהו נפתח ביכולת של המעסיקים לקבל את האופציה של לעבוד מהבית גם בתקופות רגועות, כך שרבים מההרגלים שלנו בשנה האחרונה עשויים להפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו, ללא קשר לקורונה. לכן גם אם עדין לא עשיתם זאת, הקדישו מקום בבית לחלל העבודה שלכם.

אזור לימודים בחדר נערה

בתמונה: אזור לימודים בחדר שעיצבתי לנערה מתבגרת שאוהבת מוסיקה ומשבצות, כנסו לתמונות נוספות.


בואו נדבר על צבע. אני מאוד אוהבת צבע בעיצוב הבית בבגדים ובכלל, צבע עושה לי טוב ומרומם את רוחי.

אני אוהבת צבע גם בעיצוב וגם בבגדים שלי
אני אוהבת צבע גם בעיצוב וגם בבגדים שלי

נכון, לא לכולם זה מתאים וזה בסדר, אבל חשוב לדעת שלצבע יש השפעה על מצב הרוח שלנו ועל ההרגשה שלנו. באופן סובייקטיבי, לכל אחד יש צבע, או צבעים שהוא אוהב ועושים לו טוב. תקיפו את עצמכם בצבעים שאתם אוהבים. אל תפחדו מהצבע, תמיד תוכלו בקלות לשנות אותו. בתמונה למטה, שולחן לימודים ויצירה בחדר ילדים בפנימייה במסגרת תרומה לקהילה של "סקולה"- כנסו לתמונות נוספות מהפרויקט

מעבר לצבע אהוב, אם אתם מתחברים לתורת הפנג שווי, שנכנסה כבר לפני שנים רבות לעיצוב הבית בצורה הרמונית. יש בפנג שווי משמעות לכל צבע בנפרד, וגם זו יכולה להיות דרך לבחור גוון עיקרי. למשל: אדום נותן מרץ, צהוב מחדד חושים ויכולות, ירוק עוזר לצמיחה אישית, כחול מביא שלווה ורוגע, סגול מחדד אינטואיציה וכדומה.

אם אתם מתקשים לבחור צבעים לחלל העבודה שלכם, ובעצם לכל חלל שאתם רוצים לעצב, הרי לכם טיפ ממני שיכול מאוד לעזור: בחרו חפץ/פריט שאתם מחוברים אליו ולצבעוניות שלנו, שאתם מאוד אוהבים, והיעזרו בו כפריט השראה (בדומה ללוח השראה- כנסו לפוסט קודם שלי בנושא). פריט ההשראה יכול להיות ציור, כורסא, ואזה, כרית, בגד או כל דבר שאתם אוהבים. הרעיון הוא, שמישהו כבר שילב את הצבעים ועשה את העבודה, תיעזרו בכך. שלבו את הצבעים מתוך הפריט הנבחר בחלל הרצוי, בצורה הרמונית. גוון עיקרי בהיר ויתר הצבעים במינונים חוזרים ושונים בכל החלל.

ראו דוגמה למטה לפרויקט הום סטיילינג לחדר עבודה וקליניקה שעיצבתי, שבה צלחת מיוחדת שהיתה ללקוחה, הייתה פריט השראה. כנסו לתמונות נוספות מהפרויקט.

אנחנו נמצאים זמן לא מבוטל בבית, ו"צמאים" להרגיש בחוץ. איך נכניס את הטבע, או את ההרגשה שהטבע משרה עלינו לתוך הבית?

  • אז כמובן, נתחיל מהמובן מאליו, תכניסו יותר צמחים הביתה. הקורונה הכניסה חזק מאוד את תחביב גידול הצמחים. מי שאהב לפני, אהבתו גברה ומי שהיה רחוק מכך העז והתחיל.

  • השתמשו בטפטים טבעיים עם גוונים וצורות מהטבע, כגון עלים ופרחים.

  • שלבו פריטים מחומרים טבעיים: עץ, במבוק, קש, מקרמה.

  • שלבו אלמנטים שלכאורה שייכים לחוץ כמו משרביה. בתמונה למטה, פרויקט בתהליך שיפוץ (מצילומי הסמרטפון שלי תוך כדי הפרויקט), שבו שילבתי משרביה בגוון ירוק ובדוגמת פרחים, כמחיצה בין הכניסה לחלל המגורים.


 

בסיום הריאיון, הילה שאלה אותי, מה אני חושבת על הציטוט של דונטלה ורסצ'ה,

מעצבת האופנה האיטלקית: "יצירתיות מגיעה מקונפליקט בין רעיונות". אני מודה, שהייתי צריכה לחזור על המשפט המורכב הזה בקול רם מספר פעמים ועדין לא הייתי בטוחה שלגמרי הצלחתי להבין את כוונת אומרו. ואז, החלטתי לקחת את המשפט הזה אלי ולמה שאני מאמינה: אני מאמינה שמתוך קונפליקטים, אתגרים וקשיים, נוצר גם צורך בשינוי ונוצרים גם רעיונות יצירתיים. לפחות כך זה אצלי.

משפט השראה

התקופה הזו שאנחנו נמצאים הרבה יותר בבית, ובה הבית הפך להיות משמעותי יותר בחיים שלנו, גורמת לרבים מאתנו לרצות לבצע שינוי. חשוב לאמץ את הצורך הזה ולא לחשוש להיעזר גם באיש מקצוע, גם אם זה ליעוץ ראשוני שממנו ממשיכים לבד.

יש לכם שאלה, מתלבטים, רוצים להתייעץ – אני פה לרשותכם. מזמינה אתכם לפינטרסט שלי ל"משרדים מעוצבים" לקבלת השראה. מזמינה אתכם להוסיף צבע ושמחה גם על ידי הציורים וההדפסים שלי, שאותם ניתן לרכוש אצלי - לחצו פה כדי לראות את מגוון הציורים.


ובתקווה לימים רגועים יותר והרבה בריאות לכולכם. שלכם, אפרת (-:

 
144 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page