top of page

IKEA hacks - כתבה ראשונה

האהבה שלי לאיקאה התחילה ביום שהם נחתו פה בישראל, לפני כמעט 19 שנים. נהגתי לאסוף בשקיקה בכל שנה את הקטלוגים שמגיעים עד הבית. כבר בהתחלה ראיתי במקום הזה, אפשרות עיצוב להמונים. הם אלה שפתחו להרבה מאיתנו את היכולת לעצב את הבית או המשרד בצורה מדהימה, במחיר שווה לכל נפש.

כאשר הייתי בתקופת הלימודים, אי שם לפני 12 שנה, בפיהם ובאוזניהם של המורים והאדריכלים שלימדו אותנו, איקאה היה שם נרדף לקללה. כבר אז, כמו גם היום, סברתי כי, איקאה היא כמו כל חנות רהיטים אחרת. יש בה רהיטים איכותיים שמחזיקים שנים ומנגד רהיטים גרועים במיוחד שנהרסים ממש מהר. גם אני זכיתי ליהנות משני הסוגים. יש לנו רהיטים איכותיים (לדוגמה: רהיטים מעץ מלא) שנמצאים אצלנו עד היום, וגם היו כאלו גרועים שכבר אינם איתנו. את המושג איקאה- האק ("האקרים של איקאה) היכרתי יחסית ממש בשנים האחרונות, למרות שאני משדרגת פריטים של איקאה מהרגע הראשון שרכשתי שם רהיטים ופריטים. המושג מתייחס לשדרוג הפריט מבחינת המראה שלו, או כפונקציה אחרת מהפונקציה המקורית שלו. למה לשדרג? כי זה הופך פריט נפוץ שיש להמוני אנשים, לפריט ייחודי ואפילו - one of a kind

הכתבה הזו היא הזדמנות להראות לכם כמה מהפריטים ששדרגתי לאורך השנים. חלק מהרהיטים ממש ישנים ולא קיימים כבר באיקאה, אבל חלקם קיימים גם היום. כך או כך, תרגישו חופשי להשתמש ברעיונות ולבסוף גם להגיב לשתף משלכם. כדי לא להלאות אתכם חילקתי את הכתבה לשני פוסטים, כי יש הרבה דוגמאות. הפוסט הזה הוא הראשון. תוכלו להיכנס מפה לפוסט השני. מזמינה אתכם גם לפינטרסט שלי, לחלק של איקאה-האק לרעיונות נוספים שלי ושל אנשים אחרים. אז כעת לאחר ההקדמה הארוכה הזו בואו נהנה קצת: 1. מאחסון צעצועים למיכל כביסה לפי צבעים: הרהיט הזה נועד במקום לאחסון צעצועים בחדרי ילדים (נקרא באיקאה: מערכת אחסון TROFAST ) הוא אכן התחיל את חייו כך אצלנו. אך במקביל השתמשתי ברהיט זהה לו, לצורך הפרדת צבעים לכביסה.

איקאה האק לרהיט לצעצועים

כשעברנו דירה, הייתי צריכה להכניס אותו לנישה קיימת בחדר הכביסה ולכן ניסרנו את הריבוע הקטן מימין. ולאחרונה, הוא עבר צביעה כדי להתאים לארון הלבן שמעליו, ושינה את המראה שלו למראה יותר אלגנטי והומוגני ופחות ילדותי. לצורך כך צבעתי את העץ בצבע שאבי שיק לבן ואת מיכלי הפלסטיק בצבע שחור, המתאים לפלסטיק. לכל מיכל הוספתי תווית שם התואמת את תכולתו ואת העיצוב כולו.


איקאה האק לרהיט לצעצועים שהפך לארון כביסה

2. מגש מסתובב צבעוני ומקושט: מי לא מכיר את הפריט המשמים הזה שנועד לשולחן האוכל - מגש מסתובב מעץ (נקרא באיקאה: מגש מסתובב SNUDDA ). אז החלטתי להכניס לו קצת חיים ושמחה על ידי צביעתו בגוון תכלת ועיטורו בשרשרת חרוזים. וכעת הוא ייחודי ומיוחד, כזה שאין לאף אחד אחר.

איקאה האק למגש מסתובב

3. ספסל אחסון מצעים ייחודי: ספסל אחסון המצעים הזה, כבר לא קיים באיקאה. את השדרוג שלו עשיתי לפני מעל 7 שנים. צבעתי את הספסל בצבע לבן לעץ, הוספתי קישוטים צבעוניים על ידי שבלונות ותפרתי לו כיסויים חדשים לכריות העליונות. התוצאה - רהיט חדש ייחודי ומשמח הרבה יותר.

איקאה האק לארגז אחסון

4. שרפרף מדרגות תואם לספסל: גם השרפרף מדרגות מאוד מוכר ונפוץ באיקאה ויש לו הרבה מאוד שדרוגים שניתן לראות ברשת (נקרא באיקאה: שרפרף עם 2 מדרגות BEKVAM ). פה שדרגתי אותו בדומה לספסל אחסון שיהיו תואמים, משום שהם נמצאים באותו החדר.

איקאה האק לשרפרף מדרגות

5. אי עבודה קטן למטבח, שאפשר ללוש עליו: עוד רהיט שכבר הוצא מהמלאי באיקאה הוא אי עבודה קטן למטבח שאני אוהבת לקרוא לו אי-יון (אי קטון). יש פריטים מקבילים לו, חדשים והשדרוג הזה יתאים גם להם. זהו אחד הפריטים האהובים עלי וכשהוא יצא היה לי ברור שהוא חייב להיות שלי. במקור הוא הגיע עם משטח עץ בוטצ'ר מאוד יפה ומיוחד. הבעיה הייתה שמשטח העץ תמיד הרגיש לא נקי, ולא עזר כמה שניקיתי אותו. מאחר ולישת בצק היא אחד העיסוקים שלי על המשטח, לא יכולתי לסבול את ההרגשה הזו. אז הזמנתי משטח שיש, זהה למשטח שהיה לי במטבח, במידות קצת יותר גדולות ממשטח העץ, והדבקתי אותו בזהירות עם דבק סופר 7, ישירות על העץ.


איקאה האק לאי נייד

6. קורה שיש קורה - שדרגתי אותה עם מדף לסירים ומחבתות: ממש מעל האי-יון שלי, ישנה קורת בטון קונסטרוקטיבית, שלא ניתן להוריד אותה. כדי לשדרג אותה תליתי עליה מדף מתכת, שנועד לתליית מגבות מקופלות במקלחת. ועליו תליתי סירים, מחבתות ועוד פריטים שנמצאים בשימוש יומיומי במטבח בעזרת ווים של איקאה. וכל זה מעל האי-יון.


איקאה האק למדף תלייה

זהו עד לכתבת ההמשך שתהיה בחודש הבא. מקווה שנתתי לכם השראה להתחיל איקאה האק משלכם. אגלה לכם עוד, שהסוד, הוא לא לפחד ופשוט לעשות. שתפו אותי בתגובות בלבטים שלכם, ובאיקאה האק שעשיתם.

 
1,271 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page