top of page

אוסף הכוסות שלי והקשר לעיצוב

יש לי אהבה לכלים וכוסות קלאסים ועתיקים, כאלו בסגנון אנגלי רטרו ווינטג'. זה התחיל כשרכשתי בפעם הראשונה (וגם האחרונה יש לומר), סט של 6 כוסות עם תחתיות בסגנון אנגלי. הפעם האחרונה, כי מאז רכשתי בכוונה רק כוסות בודדות עם או בלי תחתית.

אוסף הכוסות שלי

למה כוסות בודדות ושונות?

יש משהו מיוחד בכך שהכוסות שונות זו מזו ואין אף אחת שחוזרת על עצמה. כך שולחן הקפה נראה מעוצב ומיוחד, כזה שאין לאף אחד. אם כוס אחת נשברת, זה לא כל-כך נורא, לא נהרס הסט ותמיד אפשר לרכוש עוד כוס שונה ויפה.

אוסף הכוסות שלי

מאיפה משיגים כוסות בודדות, הרי מוכרים לרוב סטים בחנויות? כשתחפשו, תגלו שאפשר למצוא אותן בכל כך הרבה מקומות בנסיעות לחו"ל וגם בארץ. בחנויות יד שנייה, שווקי פשפשים, חנויות כלי בית רגילות שמאפשרות לרכוש כוסות בבודדים. את אחת הכוסות המיוחדות שלי רכשתי באנגליה, במוזאון של בית המלוכה האנגלי, במסגרת טיול בת המצווה של בתי אור. כך שהכוס הזו היא גם מזכרת יפה מהטיול.



המנהג הזה שלי אף הדביק משפחה וחברים... לא מעט כוסות הגיעו אלי ממשפחה וחברים, כוסות שהפכו לבודדות, לאחר שרוב הסט שהיה, נשבר, או כאלו שהיו בדרך לפח ומצאו את דרכם אלי - אתם יודעים לפעמים זבל של אחד, יכול להיות אוצר של האחר. במקרים אחרים, קיבלתי כוסות כמתנה ליום הולדתי, זה הסיפור של הכוס הזו שקיבלתי מבתי - כוס עם עציץ מהחנות "סיפורי פרחים" בהוד השרון (וכן, העציץ אמיתי ושורד כבר מעל חצי שנה)


אוסף הכוסות שלי

ואיפה אני שמה את כל האוסף הזה? האוצרות האלו הם לא סתם אוסף שיושב בארון תצוגה ומעלה אבק. להבדיל מאוסף ששומרים עליו שלא יפגע, הייחודיות של האוסף הזה היא בכך שהוא שימושי (כי אם כבר אוסף אז שיהיה שימושי) הכוסות נמצאות בארון המטבח בשימוש יומיומי.

אני אוהבת לפעמים לשבת ולשתות תה או קפה באחת הכוסות המיוחדות האלו ולדמיין לי שאני איזו גברת באנגליה של לפני 200 שנה.


ואיך כל זה מתקשר לעיצוב? הכי מתקשר לעיצוב. המיוחדות הזו של פריטים שונים מאותו סוג, תופסת גם בעיצוב הבית באופן כללי.

אוסף הכוסות שלי

כך למשל, נוכל לשים מגוון של מסגרות שונות ומשונות על אותו הקיר וזה יראה הרמוני ומיוחד. כדי שיהיה בכל זאת משהו שיחבר בין המסגרות, נוכל לבחור את אותו סגנון של מסגרת, בצבעים שונים. או לחילופין מגוון סגנונות של מסגרות, אך באותו הצבע או גוונים של אותו צבע. בגדול החוקים הם - שאין חוקים. מזמינה אתכם להיכנס לפינטרסט שלי, לחלק המסגרות ולשאוב משם השראה.

העיקרון דומה לא רק במסגרות. אפשר לגוון בספות בסלון (לא עוד סטים), בכריות על המיטה, בכיסאות סביב השולחן ועוד ועוד. יש לכם רעיונות נוספים לגיוון? אשמח אם תשתפו ותרשמו בתגובות. #אפרתמורד

178 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page