top of page

יש לי חלון – התאהבתי בחלונות דריי קיפ

אחד הדברים האהובים עלי בנסיעות לחו"ל הוא לגלות, לחקור, לראות ולחוות מקרוב, איך אנשים שם חיים ומתנהלים ביום יום. איך נראית המכולת השכונתית, הסופר, המוצרים המיוחדים שקונים. איך נראית הכניסה לבית ולפי כך גם ההתנהלות בכניסה לבית. ואיך נראים הבתים מבפנים. מן סקרנות שכזו.


בטיול האחרון ביקרנו באוסטריה, סלובקיה ופראג. נחתנו במינכן ונסענו כ- 6 שעות לעיירה שלדמינג, אוסטריה. בחלקי הנסיעה, שבה נסענו בתוככי העיר הגדולה, לא יכולתי שלא לשים לב לכך שהחלונות הרבים והגדולים כל כך נקיים, ממש מבריקים.


כך התאהבתי בחלון דרייקיפ

פעם ראשונה במינכן ובאוסטריה, חשבתי לעצמי: טוב, פה חיים אנשים עם פטיש לניקיון חלונות. איך הם עושים את זה?, מדובר בחלונות בקומות גבוהות, כשאין מרפסת או אפשרות לצאת החוצה. וכמות של חלונות רבה וכולם כל כך נקיים.


ככל שהנסיעה התקדמה, הבנתי. החלונות, הם לא חלונות הזזה רגילים (כמו שנהוג במחוזותינו), אלא חלונות דריי קיפ. חלון דריי קיפ מאפשר פתיחה רגילה פנימה (כמו שדלת נפתחת פנימה), או פתיחת קיפ בחלק העליון לכניסת אוויר. הדריי קיפ חזר על עצמו לאורך כל הנסיעה גם בחלונות וגם בדלתות יציאה למרפסות קטנות, וגם בחלונות מחולקים, בהם ישנם מספר אגפים לחלון.


כך התאהבתי בחלון דרייקיפ

כמי שאוהבת עיצוב וגם חשובה לה התחזוקה והנקיון, ההבנה הזו ממש הדהימה אותי וגרמה לי (בלי צחוק) להתאהב בחלון הזה.

· פתיחת הקיפ למעלה מאפשרת כניסת אוויר קבועה בצורה נעימה ומבוקרת, עם חלון שהוא כמעט סגור, אבל לא סגור. בנוסף מצב הקיפ בטיחותי עם ילדים.

· הפתיחה פנימה מאפשרת לנקות את החלון ללא מאמץ

· כשהחלון סגור, הסגירה שלו הרמטית וטובה מאוד, לכן מבודדת היטב רעשים, קור וחום.












כך התאהבתי בחלון דרייקיפ

כשחזרנו לארץ החלטתי לטפל ב-3 חלונות בעייתיים שהיו לנו בבית, אותם החלפתי לחלונות דריי קיפ. ללא ספק, שדרוג באיכות החיים בשלושה מחדרי הבית.


כך התאהבתי בחלון דרייקיפ

שלושת החלונות הינם חלונות ללא תריס. מצב מאתגר אם רוצים לשים וילון – כי כשהחלון פתוח בקיפ העליון או בפתיחה הרגילה, החלון יתקע בוילון – מצב לא ממש רצוי. הפתרון במקרה זה הוא להתקין וילון מתאים ישירות על החלון – קיים מגוון מצומצם של וילונות כאלו שהמראה שלהם מעט משרדי. אפשרות שניה, היא לבחור בחלון זכוכית כפולה עם תריס בתוכו – שמייקר משמעותית את עלות החלון.


אני לעומת זאת בחרתי באפשרות שלישית, והפשוטה- רכשתי ווים שנדבקים על גבי מסגרת החלון, המאפשרים לתפוס וילון, או כל בד שאוהבים שמחברים אותו עם תופסן מתאים. היתרון המשמעותי שניתן להחליף את הבד כשנחפוץ והכי חשוב, ניתן להוריד, לכבס ולהחזיר.


כך התאהבתי בחלון דרייקיפ

חלון דריי קיפ אכן מייקר מעט את עלות החלון (עלות של כ- 600 ש"ח לחלון חדר סטנדרטי), אולם יתרונותיו ישדרגו את איכות החיים שלכם בחלל בו הוא מותקן.

 
732 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page