top of page

לוח השראה- איך ומה?

מהו לוח השראה?

בלוח השראה (או "לוח מצב רוח" בתרגום מאנגלית mood board) ניצור ונחבר בין צבעים, טפטים, חומרי גמר, ריהוט, גופי תאורה, טקסטיל (כמו שטיחים, וילונות, כריות ועוד).

לוח ההשראה מאפשר לראות את מה שנמצא בדמיון שלנו ובעיני רוחנו על גבי לוח.


לוח השראה של חדר מגורים
לוח השראה של חדר מגורים

באילו מקרים נשתמש בלוח השראה ובאילו בהדמיית תלת מימד?

כפי שכתבתי בפוסט הקודם, בפרויקטים רחבי היקף של תכנון ועיצוב פנים, הדמיית תלת מימד היא כלי עזר חיוני (מזמינה אתכם לפוסט שלי בנושא "חשיבותה של הדמיה"). לעומת זאת במקרים של הום סטיילינג - עיצוב חלל ללא שבירת קירות ושינויים מבניים, או בעיצוב של חלל בודד, נשתמש בלוח השראה.


יתרונות השימוש בלוח ההשראה?

· בלוח ההשראה נוכל לראות האם החיבורים בין הפריטים והצבעים שבחרנו "עובדים" יחד בהרמוניה, ואם לא נוכל לבצע שינויים על גבי הלוח. כל זאת עוד לפני שנרכוש ולו פריט אחד.

· בעזרת לוח ההשראה נוכל לתכנן מראש תקציב לעיצוב החלל, לפי הפריטים אותם נבחר.

· לוח ההשראה מכוון אותנו במציאת הפריטים בחנויות ויאפשר לנו להיות ממוקדים יותר ובכך לחסוך זמן ואנרגיה: לוח ההשראה יכול להכיל פריטים מדוייקים שקיימים בחנויות, או שנוכל למצוא פריט יחסית דומה.

· לאחר סיום לוח ההשראה נכין את רשימת הפריטים לרכישה ורשימת הנושאים לביצוע, כך נהיה ממוקדים בעת הסיור בחנויות ובביצוע הסופי של עיצוב החלל.

<לתמונות נוספות: לחצו על החיצים בצידי התמונה מטה>

איך מכינים את לוח ההשראה?

לפני העידן הדיגיטלי הכנת לוח ההשראה היתה פיזית: הדבקה של פריטים שנגזרו ממגזינים על גבי בריסטול/לוח חלק.

כיום ניתן לגלוש ברשת ולשמור תמונות של פריטים שאנחנו אוהבים ואז ליצור את הלוח שלנו על גבי קובץ במחשב . בנוסף ניתן להיכנס לפינטרסט כדי לקבל השראה ולשמור תמונות שמייצגות את הסגנון ועיצוב האהוב עליכם. לשם כך עליכם להירשם בפינטרסט, רשת חברתית לתמונות השראה. (מזמינה אתכם להיכנס ל"לוחות השראה-mood board" בפינטרסט שלי ולקבל השראה)


אז איך מתחילים את לוח ההשראה?

כך בונים לוח השראה

כשבונים את לוח ההשראה מומלץ להתחיל מפריט שיהווה השראה לחלל כולו, כמו למשל כורסא מיוחדת, ואזה ייחודית או ציור שאתם אוהבים. הפריט הנבחר ישפיע על בחירת הצבעים, ועל הסגנון.


פרט נוסף ולא פחות חשוב:

כהשלמה ללוח ההשראה תמיד תהיה גם תכנית העמדה שתציג את העמדת הריהוט בחלל. בה נוכל לוודא ולראות שברמה התכנונית הפריטים והריהוט אותם בחרנו נכנסים במידותיהם לחלל בצורה מיטבית ונכונה.



כך בונים לוח השראה

 
4,708 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page