top of page

מיחזור צלחת המיקרוגל שלנו

הפוסט הזה מתחבר לי מאוד ליום הנקיון הלאומי שחל לפני חמישה ימים ב- 02/04/2019 , כי מיחזור היא דרך נפלאה לחסוך אשפה ולכלוך מכדור הארץ. מכירים את זה שהמיקרוגל שובק חיים ומת לפתע? אז לנו זה קרה כבר פעמיים עד כה. בפעם הראשונה שזה קרה, חשבתי לי, שאולי אפשר להציל משהו מהדבר הזה ולמחזר?

מיחזור צלחת מיקרוגל
צלחת מיקרוגל ישן, שחבל לזרוק

צלחת המיקרוגל יכולה לקבל חיים חדשים, קריירה שנייה בתור צלחת הגשה, או צלחת נוי לחפצים כמו נרות אווירה, עציצים, אבנים וכדומה. אז מה עשיתי?

מיחזור צלחת מיקרוגל
  • לקחתי את הצלחת ניקיתי וייבשתי אותה היטב.

  • בחרתי מפית שמצאה חן בעיני, שמתאימה לעיצוב של החלל בו אמקם אותה - במקרה הזה, מפית פרחונית בצבעי תכלת, ורוד וירוק. לקחתי רק את השכבה הצבעונית העליונה. יש להפריד אותה בעדינות מהשכבות האחרות. (השתדלו לבחור מפית איכותית שאינה דקה מידי)

  • הנחתי את הצלחת על המפית וסימנתי בעיפרון את היקף הצלחת על גבי המפית.

מיחזור צלחת מיקרוגל
  • הפכתי את הצלחת על גבה, מיקמתי את המפית ומרחתי בנדיבות בעזרת מכחול רך, דבק מפיות. המכחול חייב להיות רך על מנת שלא יקרע את המפית.

  • המריחה היא בעדינות וסבלנות מהמרכז אל הצדדים. חשוב לקחת בחשבון שהמפית מאוד עדינה ולהשתדל שלא לקרוע אותה. אבל גם אם היא מעט נקרעת זה לא נורא, ניתן לסדר את זה מעט בעזרת המכחול.

מיחזור צלחת מיקרוגל
  • לאחר ייבוש מלא, ניתן גם למרוח שכבת לכה ולחכות שוב עד ייבוש מלא.

  • כמו שניתן לראות ישנם מעט קמטוטים של המפית - זה חלק מהיופי של התוצר המוגמר.

  • המראה שמתקבל הוא צלחת יחסית שקופה. אם אתם רוצים שהמפית תבלוט יותר, ניתן לפני הדבקת המפית לצבוע בצבע לבן שמתאים לזכוכית. אני באופן אישי, מעדיפה את הצלחת עם שקיפות, כמו שבתמונה.

  • וכך זה נראה בסיום, מי היה מאמין שזו הייתה צלחת מיקרוגל פעילה. כל מי שרואה אותה נדהם ומתפלא שזו בעצם צלחת של מיקרוגל.

מיחזור צלחת מיקרוגל
חיים חדשים לצלחת המיקרוגל שלי

חשוב להדגיש: בחרתי לשים את המפית על תחתית הצלחת, כדי שבהמשך אוכל בקלות לנקות ממנה אבק.

אני מקווה שכעת, שנייה לפני שאתם משליכים פריט, תחשבו האם ניתן למחזר אותו, או לתת לו חיים חדשים. מזמינה אתכם גם ל לפוסט "מחזור, צבע ומה שבינהם" על שדרוג פריטים וחפצים נוספים, רגע לפני שמצאו את דרכם מחוץ לבית.

רוצים לראות ולקבל רעיונות לשדרוגים של רהיטי ופריטי איקאה? כנסו לשתי הכתבות של איקאה האק: IKEA hacks - כתבה ראשונה IKEA hacks - כתבה שניה יצא לכם גם למחזר ולתת חיים חדשים ואחרים לחפצים? שתפו אותי וצרפו תמונה.


227 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page