top of page

מיחזור, צבע ומה שבינהם

אנחנו חיים בתקופה של שפע. שפע חפצים שפע מוצרים. וכמו שאנחנו קונים, כך אנחנו גם זורקים ומעיפים דברים מהבית.

אחת לכמה חודשים, בדרך כלל בסמוך לחגים אנחנו, בני משפחתי ואני, נוהגים לעשות סדר בבית. אני מניחה שכך גם אצל רובכם. בהזדמנויות האלו אנו מפנים חפצים, את חלקם תורמים ומוסרים. איכשהו לילדים שלנו, שגדלו לתוך תקופת שפע החפצים הזו, יותר קל להעיף דברים, שלי נראים כאילו הרגע רכשנו אותם (אולי בגלל שזה באמת לא היה כזה מזמן), כך שאני מוצאת את עצמי תמיד עוברת על הערימות שלהם ואוספת חלק מהחפצים למיחזור – בשבילי, וגם כדי לתת להם חיים חדשים.


איש עץ איקאה

כך הגיע איש העץ לידי, אותו איש עץ שרכשנו באיקאה לפני כמה שנים לביתי הקטנה. הוא המתין לו כמה חודשים טובים על המדף בחדר העבודה/ ציור שלי, עד שהתפנתי להתייחס אליו.


את ההשראה למה שהוא עתיד היה לעבור, קיבלתי בשיטוטי ברשת, באתרים של איקאה האק ובעיקר בפינטרסט (מזמינה להיכנס לצפות באיקאה האק בפינטרסט שלי לדוגמאות נוספות). איש העץ החביב שלי הפך לצבעוני, ייחודי ומדליק, לאחר שצבעתי אותו וציירתי עליו עם צבעי אקריליק. כעת הוא חלק מהאקססוריס בבית על שידה קטנה במסדרון.

שדרוג איש עץ איקאה

באיקאה קוראים לו GESTALTA או בובת אמן והוא עולה 29 ש"ח בלבד. לי יש תכנונים לקנות לי עוד כמה כאלו אנשי עץ, במיוחד כדי לצייר עליהם.

בא לכם לקרא עוד על איקאה האק IKEA hacks? - כנסו ל2 כתבות שהכנתי בנושא: כתבה ראשונה וכתבה שניה. באותו יום יצירתי שבו ציירתי על איש העץ, צבעתי גם את תאריכון העץ לפני שמצא את דרכו אל מחוץ לבית. התאריכון היה מעץ בהיר ועליו התאריכים בעץ צבוע לבן, קצת משעמם לטעמי. החלטתי לצבוע אותו בצבע אקרילי שחור שיהיה קונטרסטי עם התאריכים עצמם ולעטר בסימונים גרפיים לבנים. כך שיהיה מעניין יותר. ועכשיו הוא יושב על שולחן העבודה של האיש שלי.


שדרוג צבעוני

את הפסלון הלבן והנחמד הזה רכשנו לפני כעשור בטיול ביוון. את הגוון הלבן שלו על רקע הקיר הלבן לא אהבתי כבר תקופה ארוכה והיה לי ברור שגם הוא יקבל מהפך משלו כשיזדמן לי. בחרתי לצבוע אותו ללא חשש (כמו שכבר הבנתם אני מאוד אוהבת צבע), בצבע אקרילי בגוון וורוד שיבלוט בייחודו על המדף שעליו נמצא. כך יצא שאני אוהבת אותו עכשיו אף יותר, וגם הוא יישאר ולא יימסר.



שדרוג צבעוני

ודוגמה אחרונה: בטיול האחרון שבו היינו ביער השחור באוסטריה, (ראו פוסט על הטיול המעוצב ביער השחור) מצאנו בכמה סופרמרקטים בקבוק מיץ טבעי 100% של חברת true fruits, עם מיץ של פירות וירקות בגוון צהוב. משום מה נדלקתי על הבקבוק עצמו עם הצבע הצהוב של הפירות. העניין הוא שלאחר ששותים את תכולתו, הבקבוק עצמו שקוף.


צבע צהוב המיועד לזכוכית
צבע צהוב המיועד לזכוכית

כך החלטתי לקחת אותו איתי ולצבוע אותו בצהוב. צבע צהוב המתאים לציור על זכוכית. הצבע עצמו מאוד נוזלי, כך שבחרתי לצבוע את הבקבוק מבפנים, על ידי שקשוק הבקבוק עם מעט מהצבע.

כעת הבקבוק משמש לצמחים שאני רוצה עוד מהם (גם סוג של מחזור).

שדרוג בקבוק זכוכית

המדהים הוא שאחרי כתיבת מילים אלו, גיליתי באתר שלהם (שכתוב בגרמנית - ותודה לגוגל טרנסלייט) שלא סתם הבקבוק יפה כל כך, הם מעודדים מיחזור שלו על ידי הפיכתו למוצר אחר. באמצעות מכסה שונה, אותו ניתן לרכוש, הוא יכול להפוך לדיספנסר לשמן/ סבון/ סוכר / תבלינים ועוד ועוד. ועכשיו אני אוהבת את הבקבוק, החברה הזו והרעיון שלהם אפילו יותר. אז ממש כיף למחזר ולתת חיים חדשים לפריטים, וכך אנחנו גם ירוקים יותר ושומרים על הכדור שבו אנו חיים. וגם אם נראה שחייו של הפריט הסתיימו, אולי יש לו עוד תקווה בתור פריט אחר – כנסו לפוסט קודם שלי, על מיחזור צלחת המיקרוגל שלי, שהפכה למגש לנרות נוי.

ספרו לי בתגובות, על מיחזורים וחיים חדשים שנתתם לפריטים וחפצים שלכם רגע לפני שנזרקו או נמסרו.

וזכרו – זבל של אחד, הוא אוצר של האחר.

647 צפיות4 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כתבות וטיפים בעיצוב

ישירות למייל שלך

bottom of page